Bases pedagògiques

Les bases pedagògiques  que representen un tret d’identitat d’aquesta iniciativa es fonamenten en crear un entorn on s’ofereixin ambients, materials, propostes i projectes, que facilitin l’aprenentatge autodirigit dels infants, en convivència i col·laboració amb les altres persones, on sobretot els processos, i no tant els objectius, siguin el centre. 

La vida és una constant presa de decisions i confiem i creiem en la capacitat de d’elecció de cada infant i la respectem. Volem estar en estreta relació amb el món, més enllà de la petita comunitat que representa el projecte, de manera que totes les activitats que es desenvolupin puguin trobar una contextualització i un impacte directe a la realitat, per tant, la coneixença i relació entre les persones, la inclusió, l’alimentació, la construcció compartida i la cura de l’espai, la importància d’una relació sostenible amb el medi ambient, la investigació i l’experimentació o la cooperació amb d’altres projectes, persones i entitats de l’entorn hi seran molt presents.

La metodologia està enfocada en acollir la manera natural de desenvolupar-se dels infants en cadascuna de les seves etapes maduratives, donant l’oportunitat a cadascú d’estar en el seu present i aprendre a partir d’aquest. Aquest aprenentatge basat en el present fa que l’infant segueixi en contacte amb les seves emocions, vivències i experiències, i així tot cobri sentit i significat.

El joc, la creativitat, la manipulació, la gestió emocional, la responsabilitat, l’autonomia, l’autoregulació o el pensament crític en són elements centrals. No veiem l’educació només com una preparació per a la vida, sinó com a vida mateixa amb la participació dels infants. Volem infants que visquin sentint-se respectats, escoltats, compresos, acceptats, feliços i estimats.

Create your website at WordPress.com
Per començar
%d bloggers like this: